splash image

Doprava s rozmyslem

P. Šramhauser, upravil P. Maule, korekce E. Sequens | |

Respektujeme to, že občané Českých Budějovic mají právo vybrat si preferovaný způsob dopravy. Nicméně tam, kde jedinec ohrožuje ostatní, končí svoboda rozhodování. Nárůst automobilové dopravy je neudržitelný, a to především kvůli dopadům na zdraví občanů (smog, hluk) a také kvůli prostorovým omezením města (nedostatečná kapacita ulic a nároky na parkování).

Pirátská strana prosazuje rozvoj MHD, cyklistiky a také pěší dopravy. Lidé využívající tyto možnosti dopravy nemohou být omezováni na úkor dopravy automobilové.

Dopravní plánování je jako starat se o živoucí organismus, který musí být vyvážený a přizpůsobivý novým podmínkám. Chceme maximálně využít technologické možnosti telematiky a chytré senzoriky k statistickému vyhodnocování a řízení města jako celku.

Pro oblast MHD

  • Pokračování v zavádění pruhů a chytrých křižovatek umožňující plynulý průjezd MHD
  • Podporu zavádění elektro a CNG autobusů a trolejbusů
  • Nezvyšovat již cenu jízdného, naopak
  • Prosazovat sjednocení cestovních kupónů, dokladů a tarifů v rámci Jihočeského kraje (integrovaný plán dopravy)

Pro cyklisty

  • Zahájit diskuzi s krajem ohledně větší podpory cyklobusů (cyklovlaků) odjíždějících z Českých Budějovic
  • Vytvářet podmínky pro rozvoj sdíleného půjčování kol
  • Postupovat podle plánu rozvoje cyklodopravy (cyklogenerel)
  • Rozšířit cyklogenerel o nové plánované trasy a strategická místa s kolostavy

Pro pěší

  • Rozšíření pěších a relaxačních zón zejména v centru města
  • Posilování bezpečnostních prvků pro chodce (ostrůvky osvětlení atp.)

V oblasti automobilové dopravy jsou pro nás důležité

  • Podpora záchytných parkovišť ve vlastnictví města, nikoliv soukromého investora
  • Trvalé zvýhodnění parkovacích tarifů pro elektromobily a vozy na CNG / LPG. Výstavba bezplatných parkovacích míst
  • Podpora dokončení výstavby dálnice v takové podobě, jaká pomůže odvedení dopravy z města
  • Nestavět bez komplexního plánu další světelné křižovatky a vytvářet telematickou část pro řízení hustoty dopravy a křižovatek po celém městě
  • Spolupráce s vysokými školami na studiích provozu. Zejména modelové situace a oponentury ke komerčním studiím
  • Podpora návrhu a výstavby jižního a severního přemostění Vltavy
  • Vytváření podmínek pro sdílení aut. Nabízet pro přijíždějící vlakem nebo busem zvýhodněné tarify.

Jihočeští Piráti představují lídra do krajských voleb

Ostrava, 11. ledna 2020 - Jihočeští Piráti dnes na zasedání celostátního fóra v Ostravě představí svého kandidáta na hejtmana. Lídrem do letošních krajských voleb si zvolili předsedu zastupitelského klubu v Českých Budějovicích a garanta programového bodu Zdravotnictví Lukáše Mareše. Představení všech krajských lídrů bude vysíláno online od 15:00.

Máme jména ulic, ve kterých má být omezena otevírací doba podniků!

Rada tají místa, kde má vyhláška platit (viz materiály k bodu 6). Informace tak má k dispozici pouze vybraná hrstka zastupitelů. Ale proč? Čeho se zas radní bojí? Možná se bojí lobbingu. Lobbování ve smyslu přesvědčování zastupitelů k politice patří. Má probíhat transparentně. Jenže vedení města na to nemá sílu. Nemá odvahu o lobbingu mluvit otevřeně. Koalice nedokáže lobbing evidovat, což Piráti dělají. Tutlání rozhodujících informací je naprostá slabota.

Město se všemožně snaží utajit informace z rady

Rada města České Budějovice dělá na svých zasedáních zvukový záznam. O ten si požádal pirátský zastupitel Lukáš Mareš v souladu se zákonem o svobodném přístupu k informacím. Tajemník úřadu mu je odmítá dát i přesto, že pravomocné rozhodnutí krajského úřadu nám dává za pravdu.

sleduj nás na facebooku
Naše faceboková stránka je: Piráti České Budějovice