P. Šramhauser, upravil P. Maule, korekce E. Sequens
|
|
Respektujeme to, že občané Českých Budějovic mají právo vybrat si preferovaný způsob dopravy. Nicméně tam, kde jedinec ohrožuje ostatní, končí svoboda rozhodování. Nárůst automobilové dopravy je neudržitelný, a to především kvůli dopadům na zdraví občanů (smog, hluk) a také kvůli prostorovým omezením města (nedostatečná kapacita ulic a nároky na parkování).
Pirátská strana prosazuje rozvoj MHD, cyklistiky a také pěší dopravy. Lidé využívající tyto možnosti dopravy nemohou být omezováni na úkor dopravy automobilové.
Dopravní plánování je jako starat se o živoucí organismus, který musí být vyvážený a přizpůsobivý novým podmínkám. Chceme maximálně využít technologické možnosti telematiky a chytré senzoriky k statistickému vyhodnocování a řízení města jako celku.
Pro oblast MHD
Pokračování v zavádění pruhů a chytrých křižovatek umožňující plynulý průjezd MHD
Podporu zavádění elektro a CNG autobusů a trolejbusů
Nezvyšovat již cenu jízdného, naopak
Prosazovat sjednocení cestovních kupónů, dokladů a tarifů v rámci Jihočeského kraje (integrovaný plán dopravy)
Pro cyklisty
Zahájit diskuzi s krajem ohledně větší podpory cyklobusů (cyklovlaků) odjíždějících z Českých Budějovic
Vytvářet podmínky pro rozvoj sdíleného půjčování kol
Postupovat podle plánu rozvoje cyklodopravy (cyklogenerel)
Rozšířit cyklogenerel o nové plánované trasy a strategická místa s kolostavy
Pro pěší
Rozšíření pěších a relaxačních zón zejména v centru města
Posilování bezpečnostních prvků pro chodce (ostrůvky osvětlení atp.)
V oblasti automobilové dopravy jsou pro nás důležité
Podpora záchytných parkovišť ve vlastnictví města, nikoliv soukromého investora
Trvalé zvýhodnění parkovacích tarifů pro elektromobily a vozy na CNG / LPG. Výstavba bezplatných parkovacích míst
Podpora dokončení výstavby dálnice v takové podobě, jaká pomůže odvedení dopravy z města
Nestavět bez komplexního plánu další světelné křižovatky a vytvářet telematickou část pro řízení hustoty dopravy a křižovatek po celém městě
Spolupráce s vysokými školami na studiích provozu. Zejména modelové situace a oponentury ke komerčním studiím
Podpora návrhu a výstavby jižního a severního přemostění Vltavy
Vytváření podmínek pro sdílení aut. Nabízet pro přijíždějící vlakem nebo busem zvýhodněné tarify.
Pirátští zastupitelé v Českých Budějovicích pokračují v řešení situace týkající se pozemků na Děkanských polích. O celém případu informoval ve svém komentáři Josef Špak 24. března 2021. Na základě dotazů a připomínek zastupitelů si nyní zastupitelský klub Pirátů zadal ke zpracování shrnující odborný posudek od Marka Starého z Právnické fakulty Univerzity Karlovy. Obsahuje stručné a přehledné shrnutí předchozího posouzení téhož autora a nově reaguje mimo jiné na „Odbornou teoretickou studii Západočeské univerzity v Plzni“ a rozhodnutí soudů.
Zastupitelé města České Budějovice se mají zabývat tím, zda římskokatolická církev vůbec někdy vlastnila pozemky na Děkanských polích. Z dostupného posouzení plyne, že se jedná o původní majetek města, nikoli církve.